Opis wybranych zmian:
1) organizowanie okresowych (nie rzadziej niż raz na kwartał) spotkań w celu dokonania ocen zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia, spokoju i porządku publicznego, a także wytyczania wspólnych zadań;
2) wzajemne, bieżące konsultacje w zakresie wykonywanych zadań;
3) organizowanie odpraw w razie konieczności podjęcia wspólnych zadań;
4) wyznaczenie strażników gminnych i policjantów do utrzymywania bieżących kontaktów.
1) właściwy terytorialnie komendant Policji realizuje współpracę ze strażą gminną również przez:
2) Komendanci straży gminnych oraz właściwi terytorialnie komendanci Policji przekazują właściwemu terytorialnie komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji do dnia 31 stycznia każdego roku wspólne informacje o współpracy między tymi formacjami - zbiorcze informacje z obszaru województwa komendant wojewódzki Policji składa do końca lutego każdego roku wojewodzie.
Tekst aktu: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20210001466